“Female couch warriors are no Belarusian ladies”. State-run TV celebrates the Women Day and Police Day

Поделиться:

“Female couch warriors are no Belarusian ladies”. State-run TV celebrates the Women Day and Police Day

The purpose of this monitoring is to study how the Belarusian state conveys its ideological narrative. The most important mechanism for conveying its narrative is the evening broadcast. Then the informational function of media is complemented, and sometimes replaced by, the broadcasting of official ideological messages. We monitor the outputs of the Agency of the Television News (ATN), which prepares the news broadcasts for the Belarus-1 channel (“Panorama” and Sunday’s “Main Airtime”), the channel ONT (“Our News”, “Saturday’s Edition” and “Contours”), and the channel STV (“24 Hour News” and “The Week”).

TV highlighted the characteristics of "real women" who would cover their man’s back and "turn the flashlight on themselves" instead of going protesting.

The presenters spent a significant part of their airtime covering the schedule of Lukashenka, other officials and deputies (receptions of citizens, visits to companies).

As before, the principle of hierarchy was strictly observed. The sequence and duration of the plots depends on the position of the key figures.

Another narrative was industrialism, the need to preserve the production, despite dim prospects and economic costs. In some cases, it was explicitly admitted that it would be more expedient to shut down such companies as Motovelo, but their “brand-name” status turned out to be more important.

Key narratives can be found in APPENDIX 1.

The Russian vector was one of the key topics of the week, since Lukashenka used his meetings to present the results of his talks with Putin.

 

Following him, the state channels undertook to refute the allegations of undisclosed experts and telegram channels, arguing that the negotiations were not about the transfer of power, loans or surrender of sovereignty.

Coordination of efforts in the information sphere is expressed in the fact that State-run TV are increasingly promoting a historical, symbolic and geopolitical theme that is common with the Russian Federation. So, for example, the Belarusian channels showed solidarity with Moscow on the issue of denouncing Navalny and condemning Western sanctions.

Conflict messages were targeting Poland, its historical policy and punitive operations led by Romuald Rajs. Tur and Azarenok would routinely expose the squabbles of the "fugitive" oppositionists.

Actively promoted was the topic of Tsikhanouskaya's involvement in the organization of militant actions, an attempt to seize institutions in Gomel based on the recording of discussions with the Gomel activists.

The project “Monitoring of State TV Narratives in Belarus” is implemented by Sense Analytics in partnership with Press Club Belarus. The author of the weekly reports is Maxim Stefanovich, the editor and coordinator of the project is Artyom Shraibman.

 

To see the full version of the report in Russian click here.

Темы: 
Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.